Navštivte také naše stránky
Stroje určené k přepravě až půl tuny nákladu téměř kamkoli.
V tomto článku se dočtete vše podstatné o pásových transporterech Honda - k čemu všemu je lze využít, kam až se s nimi dostanete a jak netradičně je využívají ostatní.
Již řadu let se značka Honda zabývá vývojem a výrobou speciálních motorových zařízení určených pro přepravu těžkého nákladu v obtížně přístupných místech. Pro tyto účely byly navrženy tři modely motorových přepravníků, kterým se díky použití pásů místo kol říká pásové transportéry. Přesto, že o těchto motorových strojích zákazníci příliš neví, jedná se o nezanedbatelné pomocníky v situacích, které lze běžně řešit jen velmi obtížně.
Varianty transportérů
Aktuálně vyráběné varianty pásových transportérů Honda: HP 350, HP 450 a HP 500.
Do České Republiky se standardně dováží pouze největší typ HP 500, ale i zbývající dva typy lze objednat a dodat.
Každá z variant je připravena na jiné celkové zatížení (350kg, 450kg a 500kg), liší se mezi sebou také rozměry ložné plochy a v neposlední řadě i typem motoru a pojezdové převodovky. Každý z transportérů je vybavený robusními pásy s ocelovými výztuhami. Speciální tvar vzorku pásů zabezpečuje dokonalý kontakt s podložím a umožňuje bezpečný pohyb i na nezpevněném povrchu.
Kam s nákladem
Kovovou sklopnou korbu je možné rozšiřovat do délky i šířky a připojením dalších bočnic lze získat větší ložný prostor. Pásový transportér tak využijete jak pro přepravu pevného nákladu - dřeva, cihel či pytlů se stavebním materiálem, tak i pro převoz nejrůznějších sypkých hmot.
Startování stroje, motor
Pásové transportéry jsou vybaveny motory Honda GXV 160 (model HP 350 a HP 450) resp. Honda GX 160 (model HP 500).
U těchto profesionálních čtyřdobých pohonných jednotek je standardem velmi snadný ruční start, nenáročnost na údržbu a za předpokladu dodržování pravidelného servisu stroje také celková spolehlivost. Značkové motory Honda splňují přísné emisní limity zemí EU a díky optimálnímu procesu spalování dosahují nejnižší měrné spotřeby paliva v daném segmentu.
Pohyb, ovládání
Točivý moment motoru je rozdělován na levý a pravý pás dle přání obsluhy pomocí mechanické převodovky u modelů HP 350 a HP 450. Varianta HP 500 je vybavena hydrostatickou převodovkou, která celkově zjemňuje ovládání stroje. Směr pohybu vpřed či vzad volí obsluha ovládací pákou na panelu. Pohyb vlevo či vpravo pak ovlivňuje stlačení levé nebo pravé rukojeti na řídítkách. S trochou nadsázky můžeme říci, že pásový transportér se ovládá tak trochu jako tank.
Ostatně s průchodností terénem na tom transportéry Honda nejsou o nic hůř. Ať už se jedná o zablácený svah, členitý lesní porost či o vnitřní schodiště v rekonstruované budově, manévrování až s půl tunou nákladu je z pozice obsluhy pásového transportéru vcelku snadné. Všechny ovládací prvky jsou na dosah.
Cenovka pásových transportérů Honda není nejnižší, ale z ohlasů majitelů těchto strojů dobře víme, že jim transportéry denně šetří spoustu práce a v některých případech dokonce umožňují danou činnost vůbec vykonávat.
Pokud pro pásový transportér máte využití a zvažujete jeho nákup, vězte, že z hlediska trvanlivosti stroje se tato investice vrátí. Pásové transportéry Honda pracují spolehlivě i po skončení jejich pětileté záruky.
Detaily strojů uvedených v tomto článku naleznete v sekci pásové transportéry na našich stránkách.
Zpět do aktualit